Vakantiespotje met Wallace & Gromit

De bekende figuren als ambassadeurs voor Engeland in nieuw spotje.

Voor de nieuwe campagne van VisitEngland werden twee bekende karakters uit de studio van Aardman Animations ingeschakeld die het Brits toerisme een duwtje in de rug moeten geven. Uitvinder Wallace en zijn trouwe viervoeter Gromit spelen mee in een video die de bevolking aanmoedigt om de vakantie in eigen land door te brengen.

Volgens bedenker Nick Park is ontspanning heel belangrijk voor Wallace en Gromit. “Een lekker kopje thee met wat kaas is hun favoriete lekkernij, dus ze zullen niet teleurgesteld worden met een vakantie in het Verenigd Koninkrijk.”

Drie maanden lang werkten een vijftiental mensen van Aardman aan de geanimeerde promotieclip. Helemaal onderaan in dit bericht vind je een interessante blik achter de schermen van de productie. Het reclamespotje eindigt met een montage van enkele ‘kiekjes’ van Wallace en Gromit. Een uitgebreidere verzameling leuke illustraties vind je op de website www.yourgreatadventure.co.uk (bij holiday snaps).

Deze zomer is er ook een grote openluchttentoonstelling waarbij gigantische Gromit-beelden, betekend door (inter)nationale kunstenaars, in Bristol verspreid staan.

Wallace & Gromit’s Great UK Adventure

Wallace& Gromit VisitEngland – Behind the scenes

(Via BBC)

Lees ook:Wallace and Gromit in energieke reclamefilmpjes
Lees ook:Standbeeld voor Gromit?
Lees ook:Tien redenen om op tweede paasdag Wallace & Gromit: A Matter of Loaf and Death te kijken
Lees ook:Wallace en Gromit in Harvey Nichols reclamecampagne
Lees ook:Wallace & Gromit komen terug!

2 reacties op “Vakantiespotje met Wallace & Gromit

  1. TAZ

    heel erg leuk gemaakt

      /   Beantwoorden  / 
  2. Mohegan

    Fifty shades of Greyhound? Oh, die kleine grapjes in het decor zijn al geweldig :D

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.