Geanimeerde voetballers in Nike-spotje

Aardman animeert met sportieve marionetten voor Nike.

De CTR360 Maestri III is geen robot uit de toekomst, maar een nieuwe voetbalschoen van Nike. Om de sportschoenen te verkopen, leende de Spaanse topvoetballer Andrés Iniesta zijn naam aan de promotiecampagne voor het nieuwe paar.

Nike gaf het Londense agentschap Wieden+Kennedy de opdracht om een reclamespotje te maken en de keuze viel op het stop-motionmedium. In onderstaande resultaat demonstreren geanimeerde personages de controle die het hippe schoeisel biedt.

Het spotje werd geregisseerd door de Frans-Canadese animator Patrick Boivin. De poppen werden gemaakt door het Zuid-Koreaanse Coolrain en de animatie werd geproduceerd door de befaamde Britse studio Aardman Animations.

Op de website van Nike en in het filmpje onderaan neemt de camera een korte blik achter de schermen – al staat helaas de voetballer en niet de animator centraal in de video.

Nike Football: CTR360 Maestri III: Take Control

(Via Cartoon Brew)

Lees ook:Michael Jackson vs Mister Bean in stop motion
Lees ook:Korte animatiefilm: Burp
Lees ook:Aardman weg uit Engeland?
Lees ook:Aardman maakt kaassnacks van klei
Lees ook:Jezus Christus is voor condooms

2 reacties op “Geanimeerde voetballers in Nike-spotje

  1. Rick

    Heel leuk… maar weet iemand eigenlijk waar ze bij Aardman qua films mee bezig zijn? Hun site blijft stil….. er is zelf een pagina waar The Pirates en Arthur Christmas staan omschreven als ‘greenlit’ en ‘in production’ terwijl ze allang uit zijn. What’s next voor deze studio? Is er enige clue?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Seppe

      Officieel werd er nog niets aangekondigd, maar Nick Park werkt aan een nieuwe stop-motionfilm. Sowieso zal het nog wel een tijdje duren voor de studio met een nieuwe film uitpakt.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.