Categorie: "Reclame"

Bee Movie weken bij McDonalds

Fastfoodketen McDonalds (NL) viert de release van de animatiefilm Bee Movie op een seizoensgebonden wijze. Tijdens de Bee Movie weken krijg je bij aankoop van een MacMenu momenteel een gratis Bee Movie kerstbal cadeau en bij een Happy Meal ontvang je een Bee Movie speeltje. De speciale spaaractie houdt in dat je bij inlevering van 3 spaarpunten en 1 euro een limited edition Bee Movie piek krijgt. Op de website vind je drie grappige commercials geïnspireerd op deze feestweken en met de creatie van een originele kerstbal maak je meteen kans op een reis naar Hollywood.

Aan welke reclamespot geef jij een Annie Award?

De nominaties voor de Annie Awards 2008, zeg maar de Oscars van de animatie wereld, zijn (zoals je dinsdag al kon lezen) bekend gemaakt. Het lijkt me wel eens interessant om de vijf genomineerden in de ietwat kleinere categorie van Beste Reclamespot van dichterbij te bekijken. Als je de spots hieronder op een rij ziet, is het best leuk om je favoriet te kiezen. Aan wie zouden jullie die felbegeerde trofee overhandigen?

Creature Discomforts: de eerste spotjes

De eerste vier Creature Discomforts spotjes staan online. De campagne van het Leonard Cheshire Disability fonds om meer aandacht te schenken aan de problemen van gehandicapten mag nu al een succes genoemd worden. De wereldpers geeft immers grote aandacht aan dit mooi initiatief in samenwerking met Aardman. Ook wij zijn natuurlijk tevreden want animatie is het middel dat voor dit nobel doel wordt gebruikt. Onderstaand vind je de eerste vier spotjes.

Natuurlijke reclamefilmpjes

Het Nederlands reclamebureau S-W-H heeft voor de herlancering van het merk Zonnatura een vrij uniek ‘organisch’ filmpje ontwikkeld. Organisch duidt hier op het feit dat er enkel natuurlijke materialen in het filmpje worden gebruikt. De Zweedse regisseur Kristofer Strom maakt met deze combinatie van natuurlijke materialen, mooie belichting en het aanstekelijk, opbeurend achtergrondmuziekje een fleurige stop-motion commercial.  

Niet minder mooi maar wel een stuk pijnlijker is onderstaand reclamefilmpje van het Braziliaanse Wereld Natuur Fonds. Geld doet de wereld draaien, al dan niet met desastreuze gevolgen voor het milieu.

De kleurige kleikonijnen

Het zou de titel van een nieuw Suske en Wiske album kunnen zijn, maar we hebben het natuurlijk over die fantastische reclamespot voor de Sony Bravia tv. De commercial is al enkele dagen oud, maar ik wou hem toch nog even in de schijnwerpers zetten. In de stop-motion klei-animatie gesitueerd in de echte straten van New York aanschouw je het wonder van honderden springende konijnen. De making of teaser toont een korte maar interessante blik achter de schermen van deze operatie.

Een grooming robot in de badkamer

Ter promotie van het nieuwe Norelco scheersysteem hebben Philips en Nivea een indrukwekkende reclamecampagne opgestart. Op de site robotskin.com kan je terecht voor enkele knappe flash animatiefilmpjes van een futuristisch ‘scheer’-avontuur. Leidraad in het verhaal is de vrouwelijke grooming robot waarvan ik me kan inbeelden dat menig man door haar geschoren wil worden.

Coca Cola’s wondere wereld deel II

Het succes van het reclamefilmpje Happiness Factory is de managers van Coca-Cola niet ontgaan. Het vervolg getiteld Happiness Factory: The movie is klaar! Deze commercial dompelt je zo maar even 3,5 minuut onder in de wondere wereld van de cola automaat. Met de zeer geslaagde ‘documentaire’ Inside The Factory gaat het geheel nog een stapje verder. Hier krijg je een blik achter de schermen van de eerste blik achter de schermen van de cola automaat.