Homer Simpson verkozen tot beste tv-personage

Homer Simpsons is het beste tv-personage van de voorbije 20 jaar

Vergeet Morpheus, Edward Scissorhands, The Joker, Jack Sparrow, John Locke, The Dude, Carrie Bradshaw, Hannibal Lecter, Tony Soprano, Buffy of Harry Potter, want  Homer Simpson is hét beste tv-personage uit de voorbije twintig jaar.

Cover van Entertainment WeeklyVoor de twintigste verjaardag van Entertainment Weekly pakt het magazine uit met de resultaten van de zoektocht naar het beste film- of televisiepersonage van de voorbije twintig jaar. De meeste stemmen gingen naar Homer Simpson, de bekender D’oh-roeper uit de tekenfilmserie The Simpsons. Volgens bedenker Matt Groening is de populariteit van Homer vooral te danken aan het feit dat iedereen iets van zichzelf kan herkennen in de bierdrinkende en donutvretende vader. “We worden allemaal gedreven door verlangens die we niet kunnen vervullen en Homer geeft zichzelf helemaal over aan elke impuls die in hem opkomt. Dat is iets waar we allemaal graag naar kijken.”

Andere bekende animatiekarakters uit de lijst met honderd namen zijn SpongeBob SquarePants (#10) Shrek (#15), Eric Cartman (#22), Woody (#25), Beavis and Butt-head (#32), Stewie Griffin (#45), Master Chief uit Halo (#59) en de digitale personages van de band Gorillaz (#80).

De volledige lijstje vind je op de website van Entertainment Weekly.

Homer Simpson uit The Simpsons

Homer Simpson is tevreden met zijn overwinning

(Met dank aan Rogier voor de tip, afbeelding via bukabuka96)

Lees ook:Eerste scènes Simpsons Movie van YouTube gehaald
Lees ook:Homer Simpson bij Jay Leno
Lees ook:Campagneteam voor The Simpsons is flink op dreef
Lees ook:Bekijk de teaser van The Simpsons Movie
Lees ook:Family Guy in The Simpsons

Eén reactie op “Homer Simpson verkozen tot beste tv-personage

  1. peter

    gefelisiteerd homer
    en nog veele jaren

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.