Kijken: Epic Mickey’s enge openingsfilmpje


“If you want make your game as a movie, you should be making movies. [...] We cannot be bound by the conventions of other media. We have to make our own conventions.”

Warren Spector gaf deze week een lezing op de Game Developers Conference Europe waarin hij beargumenteerde dat videogames geen speelfilms zijn. Ontwikkelaars moeten dan ook ophouden met te doen alsof en zich meer richten op de interactiviteit waar games zo goed in zijn. Een duidelijk verhaal, maar waarom opent Warren’s nieuwe spel Epic Mickey dan met een vette cutscene van vijf minuten? Zucht. Stel je toch eens voor dat dit een speelbare scene was geweest. Het spel begint in een slaapkamer en de speler heeft net als Mickey geen idee wat er aan de hand is. Wat een fantastisch begin van een spel zou dat zijn! Nu bevestigt deze trailer vooral het beeld dat Epic Mickey lang niet zo vernieuwend is als Warren Spector denkt. Aan de andere kant is het wel een erg mooi filmpje waar vooral liefhebbers van oude Disney-cartoons blij van zullen worden. Bekijk hem hieronder. Let ook op Mickey’s oren die altijd op dezelfde plek zitten, vanuit welke hoek je hem ook bekijkt. Het is eigenlijk een heel raar gezicht, maar dat klassieke Mickey-profiel moet volgens officiële Disney-richtlijnen altijd intact blijven.

[g.forum]

Lees ook:Epic Mickey wordt geen gewone Disney-game
Lees ook:Mickey’s oren en de 2D platformlevels van Epic Mickey
Lees ook:Epic Mickey 2 wordt een interactieve musical
Lees ook:Wii RPG ‘Epic Mickey’ stap voor stap onthuld
Lees ook:En zo ziet Disney’s Epic Mickey eruit

12 reacties op “Kijken: Epic Mickey’s enge openingsfilmpje

  1. Koeno

    Oeeh ik wil hem nu! Sinds Kingdom Hearts 1 uitkwam, wenste ik al dat ik ooit zo´n soort spel kon spelen, maar ik had steeds de verkeerde console. Nu komt Epic Mickey en hopelijk wordt mijn droom werkelijkheid (al heb ik stiekem wel het nare voorgevoel dat dit wel eens een beetje een desceptie kan worden). Weten we de europese release datum al? Want aan het einde van het filmpje staat Holiday 2010 terwijl er op de IGN site staat: 30 september?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Voor zover ik weet is er nog geen Europese releasedatum aangekondigd. Deze trailer is overigens van vandaag, dus ik zou ‘holiday 2010′ (voor Amerika) serieuzer nemen dan de misschien alweer achterhaalde pagina van IGN.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Kikujiro

    Hè, waarom wijs je ons nu op die oren… Nu kan ik me alleen daar nog maar op concentreren. ;)

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Hehe, sorry. ;) Maar geen zorgen, je vergeet het ook weer verrassend snel. Het is verbazingwekkend hoe vanzelfsprekend die oren er toch nog uitzien als je er niet (meer) op let.

        /   Beantwoorden  / 
  3. The Dude

    Prima filmpje, maar ik begrijp wat je bedoelt Erik. Ik maak me alleen meer zorgen over de interactiviteit in het spel zelf. Dat tekenen en uitwissen is natuurlijk bedrog: in werkelijkheid ben je alleen in staat om bepaalde al bestaande objecten zichtbaar en onzichtbaar te maken. Dat is iets heel anders (en veel minder creatief en dynamisch) dan hij de indruk geeft. Het zou allemaal heel tof kunnen worden, maar voorlopig blijf ik sceptisch over Disney Epic Disney ;)

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Toen ik voor het eerst las over het concept van verf en verfverdunner stelde ik me voor dat Epic Mickey net zoiets zou worden als The Unfinished Swan, waar je echt levels tevoorschijn kunt toveren met verf. (Dat wil zeggen: als het spel ooit af komt).
      .
      http://games.blog.nl/algemeen/2008/10/24/de-volledig-witte-wereld-van-the-unfinished-swan
      .
      Maar van wat ik in de trailers heb gezien is het inderdaad veel basaler. Bepaalde delen van de levels zijn zichtbaar dan wel onzichtbaar. Daar zijn natuurlijk nog steeds coole puzzels mee mogelijk, maar die heb ik in nog geen enkele trailer gezien. Volgens mij maakt Warren Spector zich meer druk om de “morele keuze” van de levels kapot maken of repareren. Mickey’s uiterlijk schijnt ook te veranderen als hij veel verdunner gebruikt. Meh, dat vind ik dan weer minder interessant. Het blijft leuk dat er weer eens een ambitieus spel naar de Wii komt, maar ik ben nog lang niet overtuigd.

        /   Beantwoorden  / 
      1. The Dude

        Tja, het verf/verdunner verhaal komt op mij over als één van de duizend ideeën van Galaxy 2, maar dan in z’n eentje en opgezadeld met onhaalbare verwachtingen. In The Unfinished Swan maakt het wél indruk omdat het daar echt noodzakelijk is. Hopelijk heeft Warren dat project niet gemist en laat hij zich inspireren. Ik hoop igg dat hij niet vergeet om er ook nog een leuk spel van te maken (lees: Galaxy 2 met een sausje van Castle of Illusion)!

          /   Beantwoorden  / 
  4. dave500

    hij is gewoon een zeur kous die erik
    het lijkt me een mooie game te worden
    punt uit.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Ik zal niet ontkennen dat ik kritisch ben, maar jij laat je wel heel gemakkelijk overtuigen zeg. Alleen omdat Warren Spector zegt dat het tof wordt hoef je hem nog niet meteen te geloven. ;) Voorlopig heb ik buiten de mooie presentatie nog niets gezien wat suggereert dat Epic Mickey interessanter wordt dan pak ‘m beet The Kore Gang of Jett Rocket (http://games.blog.nl/nintendo/2008/08/16/geschrapte-xbox-platformgame-duikt-op-als-wii-spel //// http://games.blog.nl/nintendo/2010/03/05/jett-rocket-een-3d-platformspel-voor-wiiware), twee andere oerdegelijke platformspellen voor de Wii.

        /   Beantwoorden  / 
  5. Randolph

    Ik denk ook dat het gaat falen. Wacht maar gewoon op Kingdom hearts 3 mensen, veel beter!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.