Atwork en twee filmpjes over de stijl en tekeningen in Disneys korte film.
Paperman is een nieuwe, korte animatiefilm van Walt Disney die in de bioscoop voorafgaat aan Wreck-It Ralph. Animator John Kahrs (Tangled, The Incredibles) maakt zijn debuut als regisseur met het zwart-witfilmpje dat handgetekende animatie met computeranimatie combineert.
Het verhaal speelt zich af in de jaren vijftig en draait om een eenzame jongeman uit New York. Op weg naar zijn werk ontmoet hij een beeldschone vrouw. Wanneer hij denkt dat hij haar voor altijd kwijt is, merkt hij haar op achter het raam van een wolkenkrabber aan de overkant van de straat. Om de aandacht van het meisje van zijn dromen te trekken, gebruikt hij zijn hart, zijn fantasie, een stapel papier… en een beetje geluk.
Eerder verschenen al enkele plaatjes uit Paperman en vandaag bundelen we nieuw beeldmateriaal, waaronder enkele stukjes concept art en een paar foto’s (van supervising animator Patrick Osborne en regisseur Kahrs die de lay-out bestudeert). In de onderstaande video’s vertelt regisseur Kahrs iets meer over de stijl en de tekeningen. Een bewegend voorsmaakje en meer informatie over het technische aspect van de animatie vind je in ons vorige bericht.
Foto’s en artwork van Paperman (klik voor hogere resolutie)
Paperclips: The Look & The Drawings
(Via Character Design)
Lees ook:Poster en plot van Disneys Paperman onthuld
Lees ook:Plaatjes uit Disneys Paperman
Lees ook:Nieuwe blik op Disney-filmpje Paperman
Lees ook:Paperman
Lees ook:Nieuwe film Shedd aangekondigd
Er mooi, vooral die vrouw ik persoonlijk vind het erg Glen Keane achtig. Ben er fan van hem dus vind het nu al te gek!
Mooi, maar ik vind het jammer van het 3D animatie dat eroverheen is geplakt.
Ziet er erg mooi uit, maar het blijft gewoon een manier om 3D er als 2D uit te laten zien. En dat is al zo oud als de weg naar Rome. Of het nu overgetrokken 3D is (scenes uit “The Great Mouse Detective”, “The Iron Giant”, “Chico & Rita”), met een outline gerenderde 3D (“Le Tableau”, “Approved for adoption”) of als kleurvlakken gerenderde 3D (“Azur et Asmar”). Maar Disney zou Disney niet zijn als ze een ‘nieuwe’ variant niet publicitair zouden uitbuiten…
wat hansje zegt …