Gamestudio streeft naar geanimeerde perfectie

Maak kennis met Kara, een erg realistisch geanimeerde robot.

Quantic Dream, de studio achter de game Heavy Rain, probeert al jaren om menselijke karakters zo goed mogelijk na te bootsen met behulp van animatie. Toch blijft emoties uitbeelden (met vooral de ogen en de gezichtsuitdrukkingen) nog steeds het moeilijkste punt bij heel wat games en animatiefilms.

In Kara zien we hoe een robot wordt gemaakt die bijzondere eigenschappen blijkt te hebben. Het personage van de vrouwelijke androïde werd vertolkt door actrice Valorie Curry. Deze demo van de studio is weer een stapje dichter bij fotorealistische animatie. De korte film werd gemaakt met wat de makers omschrijven als full-performance capture. Hierbij worden niet alleen de bewegingen, maar gelijktijdig ook het gezicht en de stem van de acteur opgenomen.

Dat moet zorgen voor een realistischer resultaat waarbij expressie en emotie op een geloofwaardige manier worden overgebracht. Voor Heavy Rain gebruikte de studio 28 camera’s, maar ondertussen zijn er dat 65 geworden. Zo kunnen ze meerdere acteurs op hetzelfde moment filmen. Meer informatie vind je in een interessant artikel op Eurogamer en in het onderstaande video-interview met regisseur en schrijver David Cage.

Quantic Dream – Kara

Interview met David Cage over Kara

(Met dank aan Henk voor de tip)

Lees ook:David Fincher maakt animatiefilms The Goon en Heavy Metal
Lees ook:Robert Rodriguez plant twee animatiefilms
Lees ook:Aardbeving krijgt Studio Ghibli niet klein
Lees ook:Poster The Goon bekend!
Lees ook:Eerste teaser voor Kokuriko-Zaka Kara

Eén reactie op “Gamestudio streeft naar geanimeerde perfectie

  1. DragonMaster

    Vette kwaliteit. En dat in real time op ‘n PS3…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.