Animatiespotje moet Britse meiden beter voorlichten

Engelands allereerste reclamespotje voor de morning-afterpil is een animatiefilmpje.

Wat tienerzwangerschappen betreft, scoort geen enkel land in West-Europa zo hoog als Groot-Brittannië. In een poging het probleem een halt toe te roepen, heeft de overheid beslist om een reclamespotje voor de morning-afterpil toe te staan op de televisie. Het onderstaande filmpje is het allereerste dat ooit werd uitgezonden in het Verenigd Koninkrijk en het richt zich meteen tot de jonge meiden.

Met het oog op de doelgroep hebben ze niet toevallig voor een animatiefilmpje gekozen en om die reden is het hier dan ook een vermelding waard. Laten we hopen dat het zijn effect niet mist. In Engeland ontstond er in ieder geval al erg veel controverse over het spotje omdat “jonge meiden erg vatbaar zouden zijn voor de reclamecampagne”.

Lees ook:Britse prijzen voor Rango en A Morning Stroll
Lees ook:The Beatles swingen de pan uit in Rock Band
Lees ook:Exclusief: Kung Fu Panda Trailer
Lees ook:Korte animatiefilm: The Clock is Ticking
Lees ook:The Goon zoekt sponsors

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.