De veelbelovende animatiefilm over een geheimzinnig monster dat Parijs onveilig maakt, wordt helaas (en alweer) met bijna een jaar uitgesteld.
“Parijs, 1910. De Franse hoofdstad wordt geteisterd door een mysterieus monster en de bewoners organiseren een klopjacht. Een spannend avontuur begint en het leven van enkele nietsvermoedende personages neemt een hele nieuwe wending. Maar is alles wel wat het lijkt?”
Dat is de omschrijving voor de animatiefilm die een mengeling wordt van handgetekende animatie en digitale computerbeelden. Het Franse project van regisseur Bibo Bergeron zit al sinds 2007 in de pijplijn en heeft al jaren te kampen met (financiële) problemen, waardoor het al meerdere keren werd uitgesteld. Toch staat er op de website van EuropaCorp – de nieuwe mecenas van de film – een kersverse banner en is er een gewijzigde releasedatum: 14 december 2011. Die datum geldt alleen voor Frankrijk, maar hopelijk wordt de film ook in Nederland en België verwacht.
In afwachting van meer nieuws en de eerste beelden uit de animatiefilm, kun je je nog steeds vergapen aan de prachtige concept art die eerder al op onze site verscheen.
Nieuwe banner voor Un Monstre à Paris
(Via onze dierbare collega van FocusOnAnimation)
Lees ook:A Monster in Paris
Lees ook:Vlaamse trailer voor Het Monster van Parijs
Lees ook:Eerste afbeeldingen uit A Monster in Paris
Lees ook:Nieuwe clip uit A Monster in Paris
Lees ook:Amerikaanse trailer voor A Monster in Paris
De film zal voor een deel in België gemaakt worden, dus ik neem aan dat hij op z’n minst in België te zien zal zijn. Handgetekende animatie zal er overigens niet inzitten.
Belgische studio? Dat wist ik niet, maar dat is -zoals je zegt- goed nieuws voor een potentiële release in België. De uitspraak over handgetekende animatie haalde ik uit een interview met de maker (http://tinyurl.com/25owcsr), maar aangezien er geen datum bij staat, is die informatie mogelijk verouderd (of veranderd, op aandringen van geldschieter EuropaCorp?). Bedankt voor je aanvulling alweer, M.
(Test)footage laat zien dat er in ieder geval geëxpirimenteerd wordt met matte paintings in 3d achtergronden, zoals hier eventjes te zien is: http://www.olivier-ladeuix.com/blog/2009/07/05/monstre-a-paris-short-clip/
Ik heb ooit specifiek navraag gedaan naar het gebruik van puur handgetekende achtergronden in de film, maar dat zou niet het geval zijn. Ik kan wel eens proberen na te vragen wat wel precies de bedoeling is
Interessant! Is het e-mailadres (…@chello) dat je hier gebruikte trouwens je echte adres waarop ik je eventueel kan bereiken?
Animatie studio “Walking the Dog” in Brussel is verantwoordelijk voor het afronden van de 3D film (Softimage/Nuke), nadat een groot deel van de assets en animatie alweer enige tijd geleden in Frankrijk waren gestart.
Voor de achtergronden wordt inderdaad veel matte painting gebruikt, of een combinatie van lowres 3D en projectie om parallax te creëren.
Verhelderend, bedankt!